FANDOM

Cd5e3d047fbe6a222057b31a9b88911e
  • Fullständigt namn: Darondh Ganth’ok Khadath'non
  • Ålder: 130
  • Synbar ålder: ~20
  • Civilstatus: Ogift
  • Talang: Magiker
  • Militärisk Rank: Medel
  • Politisk Rank: Hög

BakgrundEdit

1a3fda6894abe48c81e9dc5edfd6b209
  • Relativt nyligt återkommen med Robaroit och en svart katt vid namn Aino, efter ett långt äventyr och ensam vandring genom de frusna och ogästvänliga gamla landsdelarna av Vildland längst upp i Norr.

Just nuEdit

  • Tillbaka i Korphamn med Robaroit och Aino efter en längre tids utforskning av ön.

UtseendeEdit

  • Ansikte: Ädelt och högdraget, en rak diskret näsa. Vidare ögon än far och bror, mörkt inramade. Skarpa ögonbryn. En mjuk käklinje och haka, fylliga bleka läppar vilket oftast ser hårdare och smalare ut från hennes minspel.
  • Sminkning: Lätt sotning kring ögonfransar. Ett brett rostorange streck från tinning till tinning över ögon och näsrot. Ett rött streck mitt över underläppen och ned mot hakan.
  • Hår: Rakt, blankt svart. Når i varierade längder som längst till halva ryggen. De två främsta slingorna vid ansiktet ligger oftast bak runt öronen och vardera slingor bakom får falla fram. Resten utsläppt bakom axlarna.
  • Ögon: Blandade skärvor av safirblått och guldgult, vertikala pupiller
  • Längd: ca 180 cm
  • Kroppsbyggnad: Mer lång och sirlig än kurvig. Men något framträdande höfter och byst.
  • Klädsel: Ofta svart, stramt, heltäckande men dyrbart. Detaljer som päls, korpfjädrar och en svart sten huggen och slipad till en amulett kransad med mörkt silver finns ofta med.
    72dbf3a6019b600ad182a60ec9ee5bef
6fbc443e7fb0896ab945ba6b45d698bc

Vapen

  • Khynith, Ödesdolk. Svart glas som är antingen blankt ett matt. Denna har ett skaft snidat från ben (okänd källa) som Darondh fick av sin mor när hon slutfört sin hårda långa utbildning.

PersonlighetEdit

  • Stram, korrekt enligt sina egna uppfattningar om saker och ting. Kan tyckas väldigt snäv och kantig och vass.
  • Har andra sidor få nära har inblick till.
  • Hårt studerande och observerande.

Befattning och kunskaperEdit

Eca2961a24b3087cebf4ca8f9e72204b
  • Lärd i vissa språk, mänskliga som alviska.
  • Shobh “mystiker/magiker”
  • Slutförde sin utbildning med perfekta resultat och höga lovord. Fortsätts att utbildas under övervakning av föräldrar tills hon väljer en lära och blir tilldelad en specifik mentor. Inriktat sig mot Tzeentch.
  • Varpmanipulation, förbannelser, mönster (ordning i kaoset) - från skrifter, runor till större ytor av landmassor, stenrösen till mindre i kroppar.
E9f512b638632fcc9fa8fbc3ce41f438

FaktaEdit

  • Shobh, magiker, mystiker
  • Första dotter till Agather och Kargan. Dvs första arvtagerska tillsammans med sin äldre broder. Tiden och aspirationer utvisar vem som blir familjeöverhuvud i slutändan.

Relaterade Druhir ord Edit

  • Daro – Memory, written records, stone, blue
  • Khadath – Power over life and death, immense potency, the stars, change
  • Ganth – Execution, sacrifice, dedication
  • Shobh – Sorceress
  • Maibd - Witch elf
  • Fein – Adel, högre rank
▲† Heilung -Krigsgaldr - album- Ofnir- ▼▼†

BekantskaperEdit

Familj

Fränder och kollegor

Bekantskaper

Diverse

Soundtrack och bilderEdit

Spotifylista

Anslagstavla på Pinterest

För den invigde Edit

  • 155bad3ac675c4dbffffd9085600f10a
    Dyrkare av Tzeentch - Ödesvävaren, Kaosguden av Magi, Korpguden, den Store Konspiratören.
  • Bär en eller två magiska amuletter, öppet/dolt. En från sin moder likt en brosch, centrerar och koncentrerar henne i Varpen. En som hon fann i ett gammalt gravvalv i Vildland och dödade för. Ger henne egenskaper av de/det hon dödat när hon bär den.
  • Innehar i sin ägo ett svartsmidet svärd i sin skida, en demon/monsterdräpare.
  • Expert på förbannelser, mönster, bindningar. Absorberat en gammal runmagi till förbannelse i Vildland.
  • Högst älskad av sin far, kallad "ögonsten, min lilla stjärna, etc". Extremt dyrt försäkrad.
  • Ses som den mest aspirerande framtiden av familjen och framtida överhuvud.
  • Har 7 syskon. En äldre broder från samma mor och far. En yngre halvbror från samma mor. 5 andra yngre halvsyskon från andra mödrar, delar fader.