FANDOM

343d695ec1a39997e9042d633de0660b
  • Fullständigt namn: Kheitair Ganth’ok Khadath'non
  • Ålder: ~170
  • Synbar ålder : ~25
  • Civilstatus: Förlovad med Athielle.
  • Talang: Stridsmagiker
  • Militärisk Rank: Medel
  • Politisk Rank: Hög, vacklande

BakgrundEdit

  • Uppväxt i Yenlu’Sheth.
  • Följde sin far andra resan till Landrike för att bistå och lära sig mer om landet och den nordliga delen av kontinenterna.
  • Verkar göra en sport av att charma så många som möjligt eller skapa motsättningar och fiender på en och samma gång.

Just nuEdit

  • I Ravenna.

UtseendeEdit

51bc7161906816184eca185e4f02bdb4
  • Ansikte: Högdraget, ädelt, raka linjer som både är något skarpa men också något ungt mjuka över. Uttrycksfulla mörka ögonbryn. Välskulpterade fasta läppar med naturliga krökningar till mungipan som ligger där helt utan ansträngning och som ett avslappnat charmigt litet leende.
  • Hår: Når som längst till höfterna, i flera olika längder där de kortaste ligger vid käklinjen och halsen. Bläcksvart, tjockt och något vågigt och vilt där slingorna enkelt sliter sig från de flesta uppsättningar. Har det oftast i en lös fläta som hänger fram över ena axeln med många lösa slingor.
  • Ögon: Något smalare ögon än systern, mandelformade med viss dragning till tinningen. Vertikala pupiller med en gul kärna och en spretig krans av ljusbrunt runt irisarna.
79478bcf1ac9d3c8e459849a1ca0f889
  • Längd: ca 200 cm
  • Kroppsbyggnad: Atletiskt stark, mer vig och kvick. Slankare än de flesta av de mer renodlade krigarna.
  • Klädsel: Bär ibland en blodröd styv och skräddarsydd, knälång rock. Svarta hosor, svarta kängor och svart skjorta undertill. Vapenbälten runt höfterna, över ett också blodrött silkesskynke som är brett knutit över höfterna och faller i två breda stycken mellan låren. Med Slaanesh tecken broderat över sig. Tzeentch's finns mer dolt i nacken av rockarna. Har också en kortare svart rock i läder han ibland använder, fler spännen och en lättare garvad huva till.

Vapen
Edit

  • Khaelith, Ödesdolk. Rött glas. Hans är ett tvåbladat vapen, där bladen bildar ett vagt S med ett skaft i mitten av bränt svart hydraben. Extra starkt och ledande av magisk energi. Fick den av sin far efter han slutfört sin hårda och långa utbildning.
  • Glaith, krökt långdolk. Bär två av dem i skidor på varsin sida om höfterna.
  • Tränad i en typ av kampsport.
  • Sin charm, som pappa.

PersonlighetEdit

73329254d320d89ae7fa50e2d58fd3ab
  • Mycket social och inriktat sig också en del på diplomati. Frodas i interaktionen med varelser och folk, för att vara en mörkeralv verkar han ha mycket lätt för det och kan bjuda på sig själv.
  • Rätt charmant när han lägger den sidan till och tycks rätt bekymmerslös.
  • Har en allvarligare sida man mer sällan ser.
  • Älskar att utmana och gå över gränser.
  • Kan inte motstå: Apelsiner, alla sorters droger, choklad, fina viner, beundran, trasiga ting, lägga näsan i blöt, våld.

Befattning och kunskaperEdit

95881fbd0f15fe6789d552f5a7d0c787
  • Förste son till Agather och Kargan.
  • Lärd i vissa språk, mänskliga som alviska. Behjälplig i drow bl.a. Lite mer berest än resten av syskonen.
  • Shobh’uk “Stridsmystiker/magiker”
  • Electrokinesis, starkare än vad han ser ut att vara, extremt vig och kvick. Kunnig i runmärkning och själabindningar men är mer intuitivt begåvat än rena studier som sin syster.
  • Varpmanipulation, specialiserat sig på själatrådar hos väsen. Svårhanterligt men användbart. Balanserar läror från både Slaanesh och Tzeentch, med den förste som dominerande.
  • Fein – Adel, högre rank

FaktaEdit

67b7c5e5c9ada3da4a54dee1006ef0ee

Relaterade Druhir ord Edit

  • Khadath – Power over life and death, immence potency, the stars, change
  • Ganth – Execution, sacrifice, dedication
  • Kheitain – Lance / lit. "Soul eater"
  • Kheir – Soul / Essence
  • Shobh – Sorceress
Cryo - I Tune In

Cryo - I Tune In

BekantskaperEdit

Familj

Glace, personlig slavinna

Fränder och kollegor

Ken

Kära alver

Övriga bekanta

Soundtrack och bilderEdit

Spotifylista

Anslagstavla på Pinterest