Nyoko

Fullständigt namn: Nyoko Yoshikawa Nabe

Ålder: ~ 100 år men ser ut som 18

Talang: Kulturprofil.

Land: Kanasawa

Koto.jpg

Bakgrund och personlighet

  • Oerhört artig men har en vass tunga när det behövs.
  • Njuter av de små tingen i livet trots att hon är uppvuxen med överflöd.
  • Sägs spela Koto som en gudinna och kan även få den starkaste att börja gråta till toner av musiken.
  • Kvävd av regler och förväntningar och kan därför uppfattas som stel.
  • Älskar och hatar lika passionerat.
  • Enda barnet och många ställer sig frågan varför fadern inte skaffat sig fler arvingar eller så finns dem men hålls undangömda från omvärlden.
  • Bor just nu på venusfällan under Madame Furis beskydd.
  • Löjligt förtjust i te och söta bakverk

1BF62E91-275E-4925-B481-F2293D230EDF.jpg

Utseende

Ögon: Bärnstensfärgad blick ramas in av raka ungdomliga ögonbryn, kolsvarta ögonfransar, lätt snedställda ögon. Kan få ett barnsligt nyfiket glitter i ögonen. Uppfattas i regel som ett par vänliga ögon, men låt er inte luras.

Mun: Tycks alltid vara blekröda, målade lite mörkare färg runt munöppningen och fjädras ut mot kanterna. Tydlig amorbåge, inte större än någon annans.

Håret: Långt, tjockt, svart och silkigt och doftar alltid sött av oljor, körsbärsblom är favoriten. Är allt som oftast smycket med hårkam, hårnålar eller liknande utsmyckning.

Kroppsbyggnad: Kan vara svår att avgöra med traditionell klädsel som ofta har flera lager tyg. Går att skönja att hon är slank och smidigt under sin utstyrsel, resten får fantasin avgöra. Rör sig alltid feminint och har en mjuk och lugn aura runt sig.