FANDOM

4a1aa0aff856d07408b350d02fe6746e

Saulon Natharon S'amadhi Edit

Mörkmagiker/häxkarl från öriket Ouron. Ärkemagiker, specialist och rådsmedlem. Den ende som tillåts arbeta solitärt med specifika förtroendeuppdrag och kan resa runt i världen lite som han behagar. (Nu mer med vissa restriktioner, till Saulons missbelåtenhet.)
85bab9c8ceb572c00d5bd3329d6b65dc

Fysisk Beskrivning Edit

Ålder: ~500+

Längd: 210 cm.

Kroppsbyggnad: Omvänd triangulär form, atletiskt byggd; mer så lik en krigare än den klichéartade magikern. Vida axlar och bringa, smala höfter och långa lemmar. Lång och stark hals/nacke, knappt något underhudsfett, vilket framhäver de stora blocken ännu mer vid varje rörelse.

Hår: Silvervitt, i varierande längder och med ett mjukt böljande självfall. Lägger sig alltid som det självt vill; ibland delat på mitten, andra dagar i en sensuellt stökig snedbena.

Ögon: Ljust, translucent varmt gröna med gyllene ringar och stråk kring vertikala pupiller. Uttrycksfulla och oftast vänliga.

Annat: Har kantigt maskulina, stiliga drag. Tydligt markerade  

kindben och definierad käklinje. Raka ögonbryn. Har ett stort, blekt ärr över det högra skulderbladet som grenar ut från ett koncentrerat center liknandes ett solmönster. 
85653e36faec5a8088827f5418fc3b87

Förmågor Och Kunskaper Edit

.....

Slumpmässig Fakta Edit

.....

7525afe668dc3a1197780d9a7417ff93

Just Nu Edit

Bor och arbetar i Varglyan, mörkmagikernas bas beläget djupt i den mörkare skogen, och börjar så sakta att vänja sig vid kollektivlivet.

Är mestadels upptagen med diverse projekt, privata som gemensamma och arbetsrelaterade, men njuter också av den vardagliga tillvaron med sin unge qingren Ceaca, denne han hellre betraktar som sin lille make, ett karaktärsbrott för den som känner den gamle magusen och vet att han värdesätter sin frihet över allt annat.

För de i den undre världen och de allmänt berörda: Sägs att han importerar ovanliga ting av obskyra slag och sällsynta droger, driver en mindre narkotikahandel så sett och är en individ som kan få tag på det mesta, röja ovälkomna konkurrenter eller göra generösa investeringar - mot rätt betalning eller gentjänster han kan begära när det behagar honom.