5d78569b673a0a6c9384b559029894e7.jpg
D5b114dd74e1323ac184fd3811e4300c.jpg

Namn[edit | edit source]

Tapio är namnet givet av hans Gammelmor och det han kallar sig själv.

Är[edit | edit source]

  • Kan ses som en faun eller satyr vid första ögonblick, då 190 cm lång med starka klövar och stark hårig kropp, pälsbeklädda hjortben, svans och breda långa öron. Stora skålade kronhjortshorn täckta i lav, mossa och diverse växtlighet och inristade snirklande mönster. Är ingen faun eller satyr riktigt men lärd av dem bland andra och annat.
    F2ab0b3bd6de3dc11c7677b49ee63658.jpg
  • Kan också ses som en behornad "människa", 180 cm lång, betydligt mindre horn, öronen mer alviska men bredare och ludna.
  • Har flera former, vanligast är den "normala" mörkbruna hjortformen. Större än hjortbockar tenderar vara, med de långa och vida och djupa respektingivande hornskålarna och grenarna. Långt skägg under hakan och käken som ned över halsen. Växtlighet i det och i hornen.
  • Nyfiken och aktsam. Värnar om sina och skogen vilket han gör vaksamt eller våldsamt om så behövs. Utan fördomar och dömer utifrån handlingar och ord. Vilka han oftast tar bokstavligt och lär sig sakta men säkert om sarkasmer.
  • Bosatt på Mossängen och är rotad med Saagi och barnen, dit de går, går han.
  • Ändrar sakta och diskret egna färger med årstider.
  • Omges ofta av olika djur eller naturväsen.

85ae21d9c0dba660063d0c6a71d3fe8a.jpg

Magi[edit | edit source]

Acbb7a9ede9b187a02abf405e7c87387.jpg

En stark koppling till naturen och djur. Förmåga att läka den som söndra med en djup samklang ned till bergens djup som topp. Fåglar av alla sorter har han i hela sitt liv talat väldigt nära till. Är oftast följd ute av en flock tjattrande sparvar och korpar på avstånd. En berguv tycks också ruva och flyga ofta i närheten till Mossängen.

Ser som sin plikt att se över skogar och världens gamla och glömda ställen.

End_Title_Mix

End Title Mix

Relationer[edit | edit source]

829a8b9472ae26683efe5d37b07b9966.jpg

Familj[edit | edit source]

  • Odher
  • Fina

Bekantskaper[edit | edit source]

Soundtrack och bilder[edit | edit source]

Spotifylista

Pinterest